Fra ufaglært til faglært - detail pk. 142

Kursuspris
AMU: DKK 3.720,00
Fuld pris: DKK 14.730,50
Info om fag
Fagnummer: 47637 Konceptforståelse og drift i detailhandelen Varighed 15 dage AMU-pris: DKK 1.860,00 Uden for målgruppe: DKK 7.365,25

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte i større eller mindre virksomheder, der arbejder med konceptforståelse og drift, herunder økonomiske nøgletal og arbejdsmiljøregler.

Beskrivelse: Deltageren kan opbygge koncepter i forhold til en butiksprofil, og anvende sammenhængen imellem koncept, salgskanaler, organisering og arbejdsopgaver i butikken, bl.a. til at sammensætte et varesortiment og til indretning af salgslokalet og til at gøre butikken salgsklar.
Deltageren kan anvende metoder til markedsføring af butiksprofilen, sortimentet og serviceydelser.
Deltageren har økonomi- og forretningsforståelse.
Deltageren behersker metoder til vareregistrering, kontrol ved varemodtagelse og behandling af produkter og emballager.
Deltageren behersker prisfastsættelse, vurdering af varebeholdningen, og kan anvende metoder og værktøjer til varebestilling og disponering.
Deltageren kan anvende metoder til lagerstyring og salgsregistrering.
Deltageren kan anvende relevante økonomiske nøgletal, herunder salgsdata, salgsstatistikker og nøgletal for salg til vurdering af egne, afdelingens og butikkens opfyldelse af økonomiske målsætninger.
Deltageren behersker metoder til intern kommunikation i butikken og værktøjer til personlig planlægning og styring af arbejdstid og -opgaver som fx bemandingsplaner, rytmer og rutiner til salgsklar butik, daglige, ugentlige og månedlige arbejdsopgaver samt sæsonbetingede arbejdsopgaver.
Deltageren kender til arbejdsmiljølovgivningen og kan anvende arbejdsmiljøregler i butikken i såvel behandlingen og opbevaringen af varer samt i omgangen med varerne.

Fagnummer: 47635 Salg og varer Varighed 15 dage AMU-pris: DKK 1.860,00 Uden for målgruppe: DKK 7.365,25

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte i større eller mindre virksomheder, der arbejder med betjening, personligt salg, reklamationsbehandling og metoder til udvikling af butiksprofilen, sortimentet og værktøjer til salgsfremmende vareplacering, samt konflikthåndtering, varedeklarationer samt principper for valg af leverandører.

Beskrivelse: Deltageren behersker metoder til dialog med kunder ved betjening, vejledning og reklamationsbehandling og personligt salg.
Deltageren kan anvende metoder til salgsoptimering og mersalg samt til sortimentssammensætning i udvalgte vareområder.
Deltageren kan anvende metoder til udvikling af butiksprofilen, sortimentet og serviceydelser, og værktøjer til salgsfremmende vareplacering, herunder events og kampagner.
Deltageren behersker konflikthåndtering i salgssituationer, ved reklamationer og i kassefunktionen.
Deltageren har indgående kendskab til varedeklarationer og de forkortelser, begreber, varenumre og andet, der fremgår af disse, og behersker i salgssituationer vejledning af kunder med udgangspunkt i varedeklarationer.
Deltageren har indgående kendskab til relevant lovgivning om udvalgte vareområder og varebehandling, som fx lovgivning om opbevaring af forskellige varer, lovgivning om anvendelse og sikkerhed og lovgivning om bortskaffelse og emballage.
Deltageren kender principper for valg af leverandører, herunder forskellige former for indkøbssamarbejde.

Kursusagent
Modtag en e-mail når der oprettes nye hold på dette kursus!