Online marketing manager

Kursuspris
AMU: DKK 1.426,00
Fuld pris: DKK 7.209,10
Info om fag
Fagnummer: 46779 Design - Målgruppe og budskab Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 124,00 Uden for målgruppe: DKK 844,25

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder eller ønsker at arbejde med ideer, design og layout i forhold til medieproduktion.

Beskrivelse: Deltageren kan arbejde med formsproget i kommunikations- og markedsføringsprodukter, som fx annoncer, magasiner og foldere, under hensyntagen til målgruppe og budskab. Herunder kan deltageren forholde sig til valget af eksempelvis design, typografi, farver og æstetik.

Fagnummer: 47293 E-mail til jobbrug Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 372,00 Uden for målgruppe: DKK 1.234,30

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Beskrivelse: Deltageren kan anvende et mailsystem, i forbindelse med sine opgaver, til såvel intern som ekstern kommunikation. Herunder kan deltageren formulere gode og læsevenlige mails og udnytte mediets præmisser fx anvende links og vedhæfte filer og har kendskab til andre online-kommunikationsformer – fx chat. Ligeledes kan deltageren anvende et mailsystem til planlægningsopgaver og kan bruge disse i forbindelse med intern kommunikation og samarbejde.

Fagnummer: 40482 Produktionsplanlægning af kommunikationsløsninger Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 248,00 Uden for målgruppe: DKK 1.645,10

Målgruppe: Uddannelsesmålet henvender sig til deltagere med indgående teknisk kendskab til produktion af trykt og/eller digital kommunikation, og som vil opnå nødvendig viden til at kunne planlægge produktionen.

Beskrivelse: Deltageren kan gennemføre produktionsplanlægning i forhold til såvel trykt som digital kommunikation. Produktionsplanlægningen bygger på at deltageren har et grundlæggende kendskab til de enkelte elementer i såvel trykte som digitale kommunikationsløsninger.

Deltageren kan beskrive de enkelte dele af produktionsprocessen og foretage beregninger af såvel materiale som tidsforbrug.

Fagnummer: 40814 Søgemaskineoptimering af digital kommunikation Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 186,00 Uden for målgruppe: DKK 844,25

Målgruppe: Uddannelsen er målrettet medarbejdere der arbejder med, eller ønsker at arbejde med søgemaskineoptimeringen af webløsninger som fx profilerings website, digitale magasiner og -reklamer.

Beskrivelse: Deltageren kan forestå arbejdet med søgemaskineoptimeringen af webløsninger i forbindelse med virksomhedens produktion af digitale kommunikationsløsninger, som fx profilerings website, digitale magasiner og -reklamer.

Herunder har deltageren opnået en viden om forskellene i funktionalitet mellem søgerobotter og -kataloger. Endvidere har deltageren et kendskab til de tekniske virkemidler, som kan bruges i søgemaskinearbejdet, samt begreber som “linkpopularitet” og “pagerank”.

Fagnummer: 47301 Tekster til nettet - formulering og opbygning Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 248,00 Uden for målgruppe: DKK 1.172,70

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med skriftlig kommunikation.

Beskrivelse: Deltageren kan skrive og redigere tekster til hjemmesider, intranet og andre elektroniske kanaler, så de udnytter mediets særlige præmisser og fremstår overskuelige og brugervenlige. Endvidere kan deltageren anvende teknikker til at gøre teksterne søgemaskineoptimerede ved at anvende nøgleord, præcise sidetitler og links. Endeligt kan deltageren vurdere anvendelsen af og inddrage nye elektroniske kommunikationsmedier.

Fagnummer: 46729 Webdesign - Websitets strukturelle opbygning Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 248,00 Uden for målgruppe: DKK 1.468,50

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder med eller ønsker at arbejde med metoder til digital kommunikation i forbindelse med mediegrafisk produktion.

Beskrivelse: Deltageren kan strukturere og opdele indhold og informationer således, at brugeren af et givent digitalt kommunikationsprodukt kan finde de ønskede informationer. Herunder kan deltageren ud fra den valgte målgruppe arbejde med en grundlæggende strukturering og opdeling af websitets indhold. Endvidere har deltageren kendskab til teori om målgruppekendetegn og kommunikation indenfor digitale medier.

Kursusagent
Modtag en e-mail når der oprettes nye hold på dette kursus!